آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آموزش ۴۸ هزار نفرساعتی برای پاکبانان مشهدی | سرانه آموزشی پاکبان‌ها افزایش می‌یابد

  • کد خبر: ۱۹۵۵۴۷
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
آموزش ۴۸ هزار نفرساعتی برای پاکبانان مشهدی | سرانه آموزشی پاکبان‌ها افزایش می‌یابد
دومین دوره آموزشی پاکبانان مشهدی طی ۴۸ هزار نفرساعت برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز دومین دوره آموزشی پاکبانان مشهدی با عنوان بهداشت فردی، آسیب‌های شغلی، ایمنی فعالیت در بزرگراه‌ها و عملیات زمستانه با حضور پاکبانان مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد برگزار شد. این دومین دوره ضمن خدمت تخصصی پاکبانان در سال ۱۴۰۲ است که با هدف ارتقای علمی و دانش فنی آن‌ها برگزار می‌شود؛ در نیمه اول امسال بیش از ۶ هزار پاکبان در دوره آموزشی با موضوع اصول خود‌مراقبتی شرکت کردند.

دوره‌هایی که باید مستمر برگزار شود

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ویژه پاکبانان از این به بعد به صورت مستمر برگزار خواهد شد تأکید کرد: اهمیت آموزش بر کسی پوشیده نیست و باید دوره‌های آموزشی ویژه پاکبانان به صورت مستمر برگزار شود، چون این کار باعث می‌شود اشکالات و اتفاقاتی که پیش از این رخ داده است، برطرف شود، ضمن اینکه آموزش تخصصی تأثیر مستقیمی در محیط کار دارد.

احسان نجاری‌مقدم ادامه داد: ما برای آموزش ارزش قائل هستیم و اگر بستر مهیا باشد، سرانه آموزشی پاکبانان به‌طور قطع بیش از این افزایش پیدا خواهد کرد تا به نتایج بهتری برای این گروه شغلی و شهر مشهد منجر شود. البته پیش از این یک دوره آموزشی چهارساعته در تابستان برای پاکبانان برگزار شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها، چهار ساعت دوره آموزشی تخصصی هم در پاییز با موضوع‌های ایمنی در کار بهداشت فردی، آسیب شغلی و عملیات زمستانه درحال برگزاری است.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقای ایمنی پاکبانان و افزایش آن‌ها در این‌باره گفت: از آنجایی که بحث ایمنی پاکبانان بسیار مهم و حائز اهمیت است، در برنامه آموزشی پاکبانان دو ساعت هم آموزش‌های ایمنی گنجانده شده است، البته در کنار این آموزش‌ها ما در معاونت خدمات شهری شهرداری تلاش خواهیم کرد تا تجهیزات ایمنی جدید و به‌روز برای حفظ جان پاکبانان تهیه شود.

نجاری‌مقدم همچنین به برنامه‌ریزی‌های معاونت خدمات‌شهری برای برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه پاکبانان اشاره کرد و توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است هر پاکبان در سال و در مجموع ۴۸ هزار نفرساعت آموزش تخصصی دریافت کند که براساس همین برنامه، در نیمه اول امسال دوره آموزشی خودمراقبتی برگزار شد که ۶ هزار پاکبان شهر در آن شرکت کردند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: دوره آموزشی بهداشت فردی و آسیب‌های شغلی، سومین سال متوالی است که برگزار می‌شود و امسال هم از ۲۸ آبان‌ماه تا ۲۲ آذرماه، ۶ هزار پاکبان مشهدی آموزش‌های لازم در این باره دریافت خواهند کرد.

آموزش‌های پاکبانان باید تخصصی‌تر دنبال شود

مدیرکل دفترنوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد نیز با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های تخصصی برای افزایش دانش و مهارت کارکنان و پیمانکاری شهرداری مشهد گفت: ما در عصری هستیم که اگر برای هرکاری تخصص و دانش و مهارت نداشته باشیم آن کار به نحو احسن انجام نمی‌شود و برای همین لازم است که در دوره‌های مختلف زمانی، دوره‌های تخصصی برای افزایش دانش و مهارت کارکنان برگزار شود.

مرتضی رضوی‌نژاد با تأکید بر برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌های تخصصی‌تر ویژه پاکبانان تصریح کرد: در حوزه پاکبانی تلاش زیادی برای برگزاری دوره‌های آموزشی شده است، اما تا امروز دوره تخصصی‌ای برای این شغل پیش‌بینی نشده است که براساس برنامه‌ریزی‌ها در دفتر تحول سازمانی شهرداری قرار است تا این آموزش‌ها برای حوزه پاکبانی با طراحی دقیق‌تر، به‌ویژه در حوزه ایمنی، تخصصی‌تر و با جزئیات بیشتر ارائه شود.

سطح‌بندی برای دریافت آموزش تخصصی

وی در ادامه از تخصصی‌تر شدن آموزش‌های ضمن خدمت شهرداری خبر داد و بیان کرد: یکی از مسائلی که سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور به دنبال تقویتش است و به آن توجه دارد، آموزش ضمن خدمت تخصصی برای کارکنان و پیمانکاران شهرداری براساس سطح‌بندی افراد شرکت‌کننده در آن است. ما هم در شهرداری به این سمت حرکت خواهیم کرد و در صورتی که آیین‌نامه‌ای هم لازم باشد تهیه خواهد شد تا افراد مشغول در حوزه‌های مختلف شهرداری سطح‌بندی شوند و آموزش تخصصی دریافت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->